שאלות בתרגול מיינדפולנס - אישה יושבת ברגע של מיינדפולנס

שאלות נפוצות בתרגול מיינדפולנס

אספתי למענכם שאלות נפוצות בתרגול מיינדפולנס שרבים מתלמידי המתחילים לתרגל מיינדפולנס שואלים

אחת השאלות שנשאלות על ידי רבים הנפגשים לראשונה עם תרגול המיינדפולנס היא

השאלות נפוצות בתרגול מיינדפולנס

מדוע אנו מתמקדים בנשימה?

האמת היא שלא חייבים להתמקד בה, אפשר להתמקד גם בתחושות הגוף.
עם זאת,  בתרגול פורמלי הנשימה ותחושות הגוף הינם העוגנים אליהם מפנים את הקשב, כי הם מן הסתם, תמיד נמצאים איתי ברגע הנוכחי ותמיד אפשר להתמקד בהן.

מי צריך לתרגול מיינדפולנס?

לשאלה זו אני בד"כ עונה בשאלה – מי צריך לעשות ספורט?
כולנו – נכון.
זה לא אומר שכולם עושים אבל כולם יודעים שצריך. גם כאן, לכולם מומלץ לתרגל – התיחסו לזה כאל חדר כושר למוח (שגם לא מזיעים בו)

מדוע חשוב לתרגל באופן יומיומי?

ניתן להקביל זאת להיגיינה מוחית. מי מצחצח שיניים בבוקר?
מדוע עושים זאת כל יום, בעצם פעמיים ביום..
ההסבר הוא קרוב לוודאי – מניעה של בעיות שיניים או חניכיים. אז אם חשוב לשמור על היגיינת הפה, מדוע לא חשוב לשמור על היגיינת המוח?

מדוע אנו זקוקים לאמן את הקשב ומה ההבדל בין הקשב אליו מכוונים במסגרת התרגול לבין קשב יומיומי?

התשובה לשאלה הזו מסייעת למתרגלים חדשים להבין באופן עמוק יותר את מהות תרגול המיינדפולנס.

בתהליך של המיינדפולנס אנו מפנים את הקשב לעוגן הנשימה כשאנו מתמקדים בתחושות של האויר החולף מהנחיריים דרך הצוואר והסרעפת עד לבטן, ז"א בתחושות הרגעיות, מבלי להיכנס לתכנים או למשמעויות של החוויה.

כך, שאם אנו מרגישים תחושה לא נעימה בגוף, נשים לב אליה, אפשר גם לתייג את החוויה כ"תחושה לא נוחה" ולשוב אל הנשימה ואל הגוף.
אם תעלה בתודעה מחשבה לא נעימה, נשים לב אליה, אפשר גם אותה לתייג "כמחשבה לא נעימה" ולשוב עם תשומת הלב אל החוויה העכשווית מבלי לנסות ולהבין מה המשמעות שלה ואיך לפעול לגביה.
הפעולה הזו עוזרת לנו לנטרל את ההסחפות אחרי המחשבות והרגשות שלנו – זו רק מחשבה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך