הרגע הזה הוא מתנה, תהנה ממנו. מהו תרגול המיינדפולנס?

מהו תרגול המיינדפולנס?

ההגדרה המקובלת של מיינדפולנס הוצעה ע"י ג'ון קבט-זין, שנחשב אבי המיינדפולנס המערבי ותרם רבות להבאת המסורת הבודהיסטית למערב  הוא הגדיר מיינדפולנס כ- "מודעות העולה מהפניית הקשב באופן מכוון לרגע הנוכחי ולחוויה המתהווה מרגע לרגע ללא שיפוטיות" (Kabat-Zinn, 2003) ההגדרה הזאת כוללת את שלושת המרכיבים העיקריים של מיינדפולנס: (התכַּוְנוּת ) Intention (תשומת לב ) attention ( ועמדה לא שיפוטית ) Attitude

התכווננות 

תכנון ורצון לשבת ותרגל באופן מודע.

תשומת לב

לשים לב למה שקורה כאן ועכשיו עם הגוף שלי, ועם הנשימה שלי.

ללא שיפוטיות 

הכי חשוב אני לא שופטת ומבקרת את עצמי, לא הצלחתי לתרגל – זה בסדר, הצלחתי, זה גם בסדר, זה מה שיש עכשיו, מחר יום חדש – ואנסה לעשות יותר… וזה לא ממקום תבוסתני, זה ממקום לא שיפוטי (אנחנו בחברה המודרנית מאוד שיפוטיים כלפי אחרים וכלפי עצמנו ולכן קשה לנו לקבל את החלק הזה בהגדרה – אבל כשמקבלים אותו – קל יותר לשחרר מהאחיזה של אני חייב, אני צריך וכו. )

מיינדפולנס הוא אינו חלימה בהקיץ (פעולה נטולת התכוונות) או דמיון מודרך (עיסוק בתכנים מסוימים) מיינדפולנס הוא קשב יציב וער מרגע לרגע.

תרגול המיינדפולנס אמנם בא ממסורות מזרחיות בעלות אופי רוחני ודתי עמוק, אך לימוד ותרגול שלו אינו דורש מהמתרגל להפוך לבודהיסט, ניו-אייג'י או "רוחניק".

מיינדפולנס הנה תורה עם עומק אינסופי יחד עם פרקטיקה יחסית פשוטה ליישום גם בחיינו העמוסים.